Začínáme s CINKem

Nacházíte se zde:
← Všechny manuály

Registrace a získání autentizačních údajů

Pokud již s elektronickou evidencí tržeb zkušenosti máte, tato část se Vás netýká a můžete rovnou postoupit do kapitoly o Instalaci.

Pokud ovšem s EET začínáte, rádi Vám pomůžeme i se všemi kroky předcházejícími samotné evidenci.

1) Prvním krokem je získání autentizačních údajů k elektronickému evidování tržeb. Údaje se skládají z jména a hes la, prostřednictvím kterých se přihlásíte do webové aplikace Elektronické evidence tržeb na stránkách Daňového portálu. Pro získání údajů musíte nejdříve vyplnit Žádost o autentizační údaje, kterou naleznete na tomto odkazu: http://adisspr.mfcr.cz/adistc/adis/idpr_pub/eet/eet_sluzby.faces

2) Poté co Vám budou Finanční správou přiděleny autentizační údaje, prostřednictvím výše uvedeného odkazu se opět vraťte na Daňový portál. Zde zvolte Správu údajů evidence tržeb, přihlaste se pomocí autentizačních údajů a upravte si údaje o své provozovně v záložce PROVOZOVNA.

3) Na záložce NOVÝ CERTIFIKÁT následně zvolíte Vytvořit žádost v prohlížeči. Zde budete vyzváni k zadání hesla pro soukromý klíč. Toto heslo si volíte sami a pokud je zapomenete, bude třeba vytvořit certifikát nový. Zároveň budete toto heslo potřebovat při vložení certifikátu do cloudu pokladního systému, heslo si proto dobře zapamatujte.

Jakmile vytvoříte certifikát, je třeba jej stáhnout do Vašeho počítače, to provedete prostřednictvím tlačítka Vytvoření exportního souboru a následně zvolte Stažení exportního souboru. Stáhnou se Vám do počítače dva soubory, které doporučujeme uložit společně na jednom místě. V tomto okamžiku máte již zařízeno vše potřebné, abyste mohli EET certifikát vložit do pokladního systému a začít evidovat. Postup vložení EET certifikátu do pokladního systému je podrobně popsán v kapitole EET nastavení.

Obnova certifikátu

Platnost certifikátu obecně trvá 3 roky, pokud si nejste jistí, kdy přesně má expiraci ten Váš, můžete toto zkontrolovat ve webové aplikaci Elektronické evidence tržeb po přihlášení do Vašeho účtu. (http://adisspr.mfcr.cz/adistc/adis/idpr_pub/eet/eet_sluzby.faces)

Nebo si můžete platnost certifikátu pohledně zkontrolovat přímo v Cloudu pokladního systému CINK, v sekci EET nastavení.

Pokud se blíží doba expirace, je nutné vygenerovat si certifikát nový. To zařídíte právě prostřednictvím webové aplikace Elektronické evidence tržeb. Zde zvolíte v menu odkaz CERTIFIKÁTY a následně v horním menu odkaz NOVÝ CERTIFIKÁT. Na zobrazené stránce si můžete vygenerovat nový pokladní certifikát. Generování certifikátu je stejné jako vytváření úplně prvního certifikátu viz předchozí kapitola krok 3.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.